Si zgjidhet kriza globale e naftës?

Rimëkëmbja është elastike pasi kufizimet e mbetura të lidhura me kovidin po hiqen. Udhëzimet më të fundit nga Qendrat Amerikane për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve (CDC) për të hequr të gjitha kërkesat e testimit kovid për fluturimet në hyrje janë një tregues i tillë i qartë. Nga ana e ofertës, pushtimi rus i Ukrainës ka ndërprerë flukset e produkteve dhe flukset e naftës së papërpunuar në tregun evropian në një kohë kur pjesa tjetër e botës ka mënyra të kufizuara për t’u përgjigjur

 

Tregjet globale të naftës dhe benzinës po dëshmojnë përhapje të shpërthimit të plasaritjeve në intervalin 50-60 dollarë amerikanë për fuçi (bbl), duke reflektuar një vonesë të qartë në sistemin e rafinimit për t’iu përgjigjur në mënyrë efektive dhe për të vendosur midis furnizimit me naftë ose benzinë. Situata e pasigurt është shkaktuar nga fakti se stoqet e inventarit në të gjithë globin janë në nivelet më të ulëta historikisht dhe, për rrjedhojë, nuk janë në gjendje të ofrojnë amortizuesit e nevojshëm. Humbja e rafinimit rus për shkak të ndërprerjeve operacionale dhe sfidave të kontrollit të produktit ka shkaktuar një vrimë naftë/benzinë ​​më të madhe se 1 milion fuçi në ditë (bpd) në Evropë që nuk është e lehtë të mbyllet, tregon hulumtimi i Rystad Energy.

“Diesel është burimi jetësor i ekonomisë globale, thelbësor për sektorë jetikë si bujqësia, ndërtimi dhe transporti – çmimi i tij ndikon pothuajse të gjithë zinxhirët e furnizimit dhe mallrat. Qeveritë përballen me vendime të vështira. Ata mund të ndihmojnë konsumatorët duke ulur taksat për naftën, por kjo ka të ngjarë vetëm të rrisë kërkesën, e cila mund të mbështesë ekonominë e përgjithshme, por do të përkeqësojë situatën ekzistuese të ngushtë të furnizimit. Nëse furnizimi nuk përmirësohet, qeveritë do të detyrohen të miratojnë plane emergjente për të kufizuar shitjet tek konsumatorët në mënyrë që të sigurohen se sektorët thelbësorë do të vazhdojnë”, thotë Per Magnus Nysveen, shef i Analizës në Rystad Energy. Nga ana e kërkesës, rimëkëmbja është elastike pasi kufizimet e mbetura të lidhura me kovidin po hiqen. Udhëzimet më të fundit nga Qendrat Amerikane për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve (CDC) për të hequr të gjitha kërkesat e testimit kovid për fluturimet në hyrje janë një tregues i tillë i qartë. Nga ana e ofertës, pushtimi rus i Ukrainës ka ndërprerë flukset e produkteve dhe flukset e naftës së papërpunuar në tregun evropian në një kohë kur pjesa tjetër e botës ka mënyra të kufizuara për t’u përgjigjur.

Advertisements

RAFINERITË SIPAS RAJONEVE

Humbja e ofertës së papërpunuar ka penguar aftësinë e tkurrjes së sektorit evropian të rafinimit për të ecur me ritme të larta shfrytëzimi dhe ka përshpejtuar një prirje rënëse në Evropë, e cila ka humbur 2 milionë fuçi në ditë të rafinimit të papërpunuar që nga kapaciteti maksimal prej 17.5 milionë fuçi në ditë në 2005. SHBA ka qenë duke ndjekur një tendencë të ngjashme, duke humbur nga 1 milion deri në 1.5 milion fuçi në ditë të kapacitetit të rafinimit në 3-4 vitet e fundit. Lëvizja për të hequr gradualisht teknologjinë e alkilimit të Acidit Hydrofluoric (HF) dhe disponueshmëria më e ulët e vajit të gazit me vakum të importuar (VGO) / mbetjet ka dëmtuar aftësinë e sektorit të rafinimit të SHBA për të rritur prodhimin e benzinës. Jashtë Bashkimit Evropian dhe SHBA-së, kapaciteti i rafinerisë është rritur kryesisht për të përmbushur kërkesën e brendshme në rritje. Sidoqoftë, pandemia ka ndikuar rëndë ritmin e shtesave me shumë projekte rafinerie të Lindjes së Mesme, Afrikës dhe Azisë që raportojnë vonesa për shkak të çështjeve të zinxhirit të furnizimit dhe burimeve. Lajmet e fundit se rafineria Nigeria Dangote nuk është në gjendje të sigurojë një ekip komisioni janë një rast i tillë. Rafinimi i Amerikës Latine ishte tashmë në rënie përpara pandemisë dhe nuk ka shumë për të ofruar, e lëre më të plotësojë ofertën e produkteve vendase.

Në përgjithësi, kostoja e rafinimit është rritur krahas kostove të fryra të gazit, hidrogjenit dhe shërbimeve. Kështu, një sistem i kufizuar rafinimi ndërsa kërkesa është rikuperuar, ka rezultuar në ditë të pasigurta të mbulimit të ofertës në shumicën e vendeve. Shumë prej tyre kanë mandatuar ditë më të larta të mbulimit të aksioneve duke e bërë të vështirë zgjidhjen e çekuilibrave të produkteve rajonale me flukset tregtare.

Për të përmbushur kërkesën në rritje, rrjedhat e rafinimit do të duhet të rriten me 4.6 milionë fuçi në ditë nga qershori deri në gusht 2022, krahasuar me parashikimet aktuale prej 3.3 milionë fuçi në ditë. Me një rritje të kufizuar në drejtimet e përgjithshme, leva e rendit të dytë e optimizimit të naftës kundrejt benzinës nuk ka shumë për të ofruar. Maksimizimi i karburantit me naftë/aeroplan po ndiqet dhe indirekt po nxit përhapjen e çarjeve të benzinës. Sistemi aromatik petchem i Azisë nuk po funksionon as në nivelin e tij më të lartë, pasi kërkesa e lidhur me pandeminë është zbehur. Kjo reflektohet në dobësimin e vazhdueshëm të çarjeve të naftës në Azi. Prandaj, përbërësit aromatikë shtesë të përzierjes së benzinës nuk ka gjasa të jenë të disponueshëm për të rritur furnizimin me benzinë. Plasaritjet e forta të vajit të karburantit me sasi të ulët të squfurit (VLSFO) gjithashtu po e bëjnë më të vështirë devijimin e më shumë VGO/mbetjeve për plasaritjen katalitike të lëngshme (FCC).

NJË PUSHIM I PËRKOHSHËM

Nisur nga treguesit e mësipërm, Rystad Energy beson se tkurrja e lehtë e benzinës këtë javë është vetëm e përkohshme dhe mund të pritet një lëvizje e mëtejshme në rritje. Nivelet e rezervave të benzinës në SHBA vazhdojnë prirjen e tyre rënëse, nga 246 milionë fuçi në fillim të pushtimit rus të Ukrainës në 217 milionë fuçi aktualisht. Plasaritjet e naftës gjithashtu nuk kanë gjasa të zbuten përpara me stoqet në të gjithë globin në nivele më të ulëta.

RRUGËT E MUNDSHME PËR TË DALË NGA KJO

Furnizimi më i lartë i naftës së papërpunuar me cilësinë e duhur mesatare të thartë për të maksimizuar përmirësimin e fundit të fuçisë do të bënte një ndryshim të rëndësishëm. Lëshimi i 45 milionë fuçive shtesë të naftës së ëmbël kryesisht të lehtë nga qeveria amerikane është një sinjal pozitiv. OPEC po mbetet prapa në objektivat e tij, por vizita e ardhshme e presidentit amerikan Biden në Arabinë Saudite është një tregues kyç për t’u parë. Rrjedhat e rafinimit aziatik/kinez dhe të Lindjes së Mesme që tejkalojnë kërkesën e brendshme do të ofrojnë pak kohë për të mbyllur mungesat në SHBA dhe BE. Në përgjithësi, perspektiva e bazës së ekzekutimeve globale ka të ngjarë të mbetet nën nivelet e drejtuara nga kërkesa. Humbja e rafinimit dhe eksporteve të produkteve ruse nuk do të mbyllet lehtë nga pjesa tjetër e botës. Çmimet e larta të naftës do të nxisin hiperinflacionin globalisht dhe do të tregojnë drejt një tkurrje të mundshme të PBB-së. Shkatërrimi i kërkesës mund të çojë në një recesion dhe të rivendosë ekuilibrin, por kjo do të jetë një përvojë e dhimbshme për konsumatorët. Pavarësisht, çarjet e benzinës dhe naftës pritet të vazhdojnë të qëndrojnë të forta gjatë verës së hemisferës veriore. Shumë do të shpresojnë për një korrigjim të moderuar nga gushti dhe shtatori 2022 e tutje, por shumë varet nga mënyra se si sanksionet ndaj Rusisë hyjnë në fuqi në fund të vitit.

Rafinimi aktualisht i ngjan një gome biçiklete të shfryrë pa pompë – shtrydhja e njërës anë për të prodhuar më shumë naftë ose karburant avioni do të bëjë që furnizimi me benzinë ​​të përkeqësohet dhe anasjelltas. Për operimin e rafinerive, është një gjë e mirë, duke gjeneruar fitime fantastike. Nuk është çudi që presidenti i SHBA-ve, Biden ka bërë thirrje që fitimet e rafinerisë shumë mbi normale janë të papranueshme dhe se rafineritë duhet të bëjnë më shumë për të lehtësuar furnizimin.