Për Maqedoninë, Raporti thotë se reformat e klimës së investimeve kanë përmirësuar renditjen e të bërit biznes në Maqedoni, megjithëse mungon një strategji serioze për të promovuar investimet e huaja direkte. Sipas indeksit të cilësisë së masave antikorrupsion, gjyqësori i Maqedonisë mori 93 pikë nga 100 për ligje të mira, por vetëm 60 pikë për zbatim në praktik. Banka Botërore tregon se boshllëqe kaq të mëdha ekzistojnë si në legjislacion, ashtu edhe në administratën publike
Zejnulla VESELI
Shkup, 16 gusht – Ekzistojnë studime të shumta që tregojnë një lidhje të fortë midis zhvillimit ekonomik dhe qeverisjes së mirë. Cilësia e menaxhimit të Qeverisë ndikon në rritjen afatgjate sociale dhe ekonomike. Garancitë e pronësisë, transparenca ekonomike, të drejtat politike, liritë civile dhe një rregull i qëndrueshëm i ligjit janë faktorë të rëndësishëm që kontribuojnë në zhvillim. Organizatat shumëpalëshe, donatorët dhe kreditorët gjithnjë e më shumë ndihmën dhe financat e tyre i kushtëzojnë me nevojën për politika që çojnë në qeverisje të mirë. Kështu thuhet në Raportin më të ri të Bankës Botërore, ndërsa i sugjeron vendeve gjashtë vendeve të Ballkanit përmirësim të qeverisjes me resurset institucionale të shtetit, transmeton gazeta KOHA.
“Mangësitë institucionale janë karakteristike për vendet në zhvillim dhe ato në tranzicion. Qeverisja e dobët, mbrojtja e dobët e lirive civile, rregullimi jo adekuat dhe korniza ligjore për mbrojtjen e pronës private, etj., privojnë shtetet nga investimet e huaja dhe rritja ekonomike. Qeverisja e mirë e shtetit ndikon në zhvillimin e saj ekonomik. Mbrojtja dhe garantimi i pronësisë private çon në inkurajimin e individëve për të qenë më produktiv, ndërsa institucionalizimi i shtetit të së drejtës është thelbësor për promovimin e rritjes”, thuhet në raport, ndërsa këshillohet që të luftohet më seriozisht korrupsioni.
“Pa qeverisje të mirë, rritja sociale dhe ekonomike nuk mund të promovohet. Korrupsioni dhe aspektet e tjera të qeverisjes së keqe kanë një ndikim të madh negativ. Një përcaktues kryesor i performancës pozitive ekonomike afatgjatë të një vendi është infrastruktura sociale, domethënë institucionet e saj dhe politikat qeveritare. Institucionet në një shoqëri mund të ndahen në formale (kushtetutë, ligje dhe rregullore) dhe informale (norma shoqërore, zakone dhe tradita). Në përgjithësi, termi menaxhim i mirë mbulon të gjitha aspektet e mënyrës se si qeveriset një shtet. Qeverisja e mirë ka disa karakteristika. Ai duhet të jetë konsensual, i përgjegjshëm, transparent, efektiv, efikas, i barabartë dhe gjithëpërfshirës, dhe të ndjekë rregullin e ligjit. Qeverisja e mirë kërkon korniza ligjore të ndershme që zbatohen në mënyrë të paanshme nga një gjyqësor i pavarur, vendimet dhe zbatimi janë transparente ose zbatohen në bazë të rregullave dhe rregulloreve të përcaktuara”, ceket në raport.
Përgjegjësia nuk mund të zbatohet pa transparencë dhe rregull të ligjit; përgjegjshmëria është një kërkesë kryesore për menaxhimin, shkruan më tej Banka Botërore. “Institucionet qeveritare, sektori privat dhe organizatat e shoqërisë civile duhet të japin llogari para publikut dhe palëve të tyre institucionale. Një qeverisje e mirë duhet të kërkojë nga institucionet që t’u shërbejnë legalisht të gjitha palëve të interesuara”.
Rekomandimi i përgjithshëm i Bankës Botërore thekson ndërtimin e kapaciteteve, gjegjësisht ndërtimin e shteteve efektive (të cilat mund të ofrojnë mallra dhe shërbime publike për popullatën, duke siguruar paqe dhe stabilitet), si dhe një shoqëri të përgjegjshme. Sipas Bankës Botërore, qeverisja e keqe nuk është gjithmonë rezultat i politikanëve dhe drejtuesve të këqij, por qeverisja negative vuan nga institucionet e dobëta formale politike, mungesa e burimeve dhe aftësia për të menaxhuar një administratë publike efikase. Për Maqedoninë, Raporti thotë se reformat e klimës së investimeve kanë përmirësuar renditjen e të bërit biznes në Maqedoni, megjithëse mungon një strategji serioze për të promovuar investimet e huaja direkte.
Sidoqoftë, Banka Botërore konkludon se kjo nuk u shoqërua me stabilitet politik, përgjegjshmëri, sundim të ligjit dhe parandalimin e korrupsionit. Sipas indeksit të Transparencës Ndërkombëtare të cilësisë së masave antikorrupsion, gjyqësori i Maqedonisë mori 93 pikë nga 100 për ligje të mira, por vetëm 60 për zbatim në praktik. Banka Botërore tregon se boshllëqe kaq të mëdha ekzistojnë si në legjislacion ashtu edhe në administratën publike. (koha.mk)