Ndër shqetësimet kryesore të përmendura nga IATA është disponueshmëria e pajisjeve dhe mjeteve të kontrolluara nga temperatura, së bashku me stafin e trajnuar. Do të duhet të ekzistojnë edhe aftësi të forta të monitorimit
Ndërsa kompanitë globale farmaceutike garojnë për të përfunduar provat e tyre të vaksinave Covid-19, logjistika që do të kërkohet për t’i shpërndarë ato në të gjitha anët e botës po hyn në fokus – dhe do të jetë një mision si askush tjetër. Sipas Shoqatës Ndërkombëtare të Transportit Ajror (IATA), sigurimi i një doze të vetme të vaksinës për 7.8 miliardë njerëz do të kërkojë përdorimin e 8000 avionëve të ngarkesës Boeing 747 – dhe planifikimi duhet të fillojë tani.
“Dorëzimi i sigurt i vaksinave Covid-19 do të jetë misioni i shekullit për industrinë globale të ngarkesave ajrore”, tha drejtori i përgjithshëm dhe CEO i IATA, Alexandre de Junia, në një deklaratë. “Ne i nxisim qeveritë të marrin drejtimin në lehtësimin e bashkëpunimit në të gjithë zinxhirin e logjistikës në mënyrë që objektet, rregullimet e sigurisë dhe proceset kufitare të jenë gati për misionin dhe detyrën komplekse përpara”. Industria e ngarkesave ajrore ka kohë që ka luajtur një rol të rëndësishëm në shpërndarjen e vaksinave, duke siguruar sisteme të ndjeshme ndaj kohës dhe temperaturës – të cilat do të jenë thelbësore për transportin e shpejtë dhe efikas të vaksinave Covid-19, vëren IATA.
Dhjetëra ekipe kërkimore në të gjithë botën po punojnë për të zhvilluar një vaksinë për SARS-CoV-2, virusi që shkakton Covid-19, duke përdorur një përzierje të teknikave të vendosura dhe teknologjive të reja. Aktualisht janë 29 vaksina që po testohen në prova të shumta njerëzore, që funksionojnë njëkohësisht në të gjithë botën. Pasi një vaksinë të miratohet për përdorim, bëhet licensimi dhe prodhimi në shkallë të gjerë. Por pa planifikimin e duhur, këto vaksina nuk do të jenë në gjendje të fluturojnë në qiell. Ndër shqetësimet kryesore të përmendura nga IATA është disponueshmëria e pajisjeve dhe mjeteve të kontrolluara nga temperatura, së bashku me stafin e trajnuar. Do të duhet të ekzistojnë edhe aftësi të forta të monitorimit.
Dhe pastaj ka kufizime aktuale të kufirit, të cilat do të duhet të lehtësohen. Lejet për operatorët që mbajnë vaksinën do të duhet të gjurmohen shpejt dhe anëtarët e ekuipazhit të fluturimit të përjashtuar nga kërkesat e karantinës për të siguruar mbajtjen e zinxhirëve të furnizimit të ngarkesave, thotë IATA. Siguria është një shqetësim tjetër, meqë IATA vëren se vaksinat do të jenë mall shumë i vlefshëm. Dërgesat do të duhet të sigurohen dhe mbrohen nga ndërhyrjet dhe vjedhjet. ATA pranoi që transporti tokësor do të luajë gjithashtu një rol të rëndësishëm në shpërndarjen e vaksinave – veçanërisht në ekonomitë e zhvilluara me kapacitet prodhues lokal, “por vaksinat nuk mund të dorëzohen globalisht pa përdorimin e konsiderueshëm të ngarkesave ajrore”.