Vetëm disa dekada pasi klasa e luftëtarëve të Japonisë u shfuqizua, Presidenti i SHBA Teddy Roosevelt u nxit nga një libër të sapo publikuar me titull Bushido: “The Soul of Japan” (Shpirti i Japonisë). Ai bleu pesë duzina kopje për familjen dhe miqtë. Në një vëllim të hollë, i cili u bë një bestseller ndërkombëtar, autori Nitobe Inazo interpreton kodin samurai të sjelljes: si kalorësit duhet të sillen në jetët e tyre personale dhe profesionale. Megjithëse disa studiues e kanë kritikuar punën e Nitobe si dëshirë romantike për një moshë joekzistence të kalorësisë, nuk ka dyshim se puna e tij bazohet në parimet e jashtëzakonshme mijëvjeçare të burrërisë që e kanë origjinën në sjelljen kalorësiake në anën e disa, sigurisht jo të gjithë, samuraive. Ajo ç’ka lexuesit e sotëm mund ta gjejnë si më tërheqëse rreth Bushidos është theksi mbi dëshirën, dashamirësinë dhe cilësi të tjera jo-ushtarake të burrërisë së vërtetë. Këtu janë Tetë Virtytet e Bushido-s siç shprehen nga Nitobe:
- NDERSHMËRI OSE DREJTËSI
Bushido nuk i referohet vetëm drejtësisë ushtarake, por drejtësisë personale: Ndershmëria ose Drejtësia, është virtyti më i fortë i Bushidos. Një samurai i njohur e përcakton në këtë mënyrë: “Ndershmëria është fuqia e një njeriu për të vëndosur mbi një sjellje në përputhje me arsyen, pa u lëkundur.”
Një tjetër i referohet me këto terma: “Ndershmëria është kocka që na jep vendosmëri dhe lartësi. Pa kocka, koka, nuk mund të qëndrojë në majë të shtyllës kurrizore, as duart nuk mund të lëvizin apo këmbët. Pra, pa Ndershmërinë asnjë talent apo mësim nuk mund të krijojë kornizën njerëzore të një samurai”.
- GUXIMI
Bushido bën dallimin ndërmjet trimërisë dhe guximit: Kurajo vlen të numërohet ndër virtyte nëse ushtrohet për shkak të Drejtësisë dhe Ndershmërisë. Në “Urtësitë e tij”, Konfuci thotë: “Të kuptuarit e asaj që është e drejtë dhe mos realizimi i saj tregon mungesë Guximi.”
- Dashamirësia ose Mëshira
Një njeri të cilit i është dhënë fuqia për të komanduar dhe fuqia për të vrarë pritet prej tij që këto fuqi të drejtpeshohen me fuqi të tjera të barabarta të jashtëzakonshme si është fuqia e dashamirësisë dhe mëshirës: Dashuria, zemërgjerësia, ndjenjat për të tjerët, dhembshuria dhe keqardhja, janë tiparet e Dashamirësisë, atributi më i lartë i shpirtit njerëzor. Konfuzi dhe Menciusi shpesh thanë se kërkesa më e lartë për sundimin e njerëzve është Dashamirësia.
- MIRËSJELLJA
Zbulimi i dallimit ndërmjet servilizmit dhe mirësjelljes mund të jetë i vështirë për vizitorët e rastësishëm në Japoni, por për një njeri të vërtetë, mirësjellja i ka rrënjët në dashamirësi: Edukata dhe sjellja e mirë janë vënë re nga çdo turist i huaj si tipare të dallueshme Japoneze. Por Mirësjellja duhet të jetë shprehja e një lidhjeje dashamirëse me ndjenjat e të tjerëve; është një virtyt i varfër nëse motivohet vetëm nga frika se mund të ofendosh shijen e mirë. Në formën e saj më të lartë Mirësjellja i afrohet dashurisë.
- NDERSHMËRIA DHE SINQERITETI
Samurai i vërtetë, sipas autorit Nitobe, i përbuz paratë, duke besuar se “njeriu duhet t’i urrejë paratë, sepse pasuritë pengojnë urtësinë.” Kështu, fëmijët e samurajve të nivelit të lartë u rriten duke besuar se të flasësh për para tregonte shije të dobët dhe se injoranca e vlerës së monedhave të ndryshme tregonte një edukim të mirë: Bushido inkurajoi kursimin, jo aq shumë për arsye ekonomike sa për ushtrimin e maturisë. Luksi mendohej si kërcënimi më i madh për burrërinë dhe thjeshtësia e madhe kërkohej për klasën luftëtare… makina llogaritëse dhe numëratori, urreheshin.
- NDERI
Edhe pse Bushido merret me profesionin e shitjes, është po njësoj i shqetësuar me sjelljen jo luftuese: ndjenja e Nderit, një ndërgjegje e gjallë e dinjitetit personal dhe vlerës, karakterizonte samurain. Ai u lind dhe edukua për të vlerësuar detyrat dhe privilegjet e profesionit të tij. Frika nga përçmimi varej si shpatë në kokat e çdo samurai… Kush ofendohej me provokime të vogla përqeshej si “person pa temperament.” Sikurse e thotë një fjalë e urtë: “Durimi i vërtetë është durimi i të padurueshmes.”
- BESNIKËRIA
Realiteti ekonomik ka përballur një goditje ndaj besnikërisë organizative në të gjithë botën. Megjithatë, njeriu i vërtetë mbetet besnik ndaj atyre që u ka borxh: Besnikëria ndaj një eprori ishte virtyti më dallues i epokës feudale. Besnikëria personale ekziston ndërmjet gjithë llojet e njerëzve: një bande hajdutësh xhepash betohen për besnikëri ndaj udhëheqësit të tyre. Por vetëm në kodin e Nderit Kalorësiak besnikëria merr rëndësinë më të madhe.
- Karakteri dhe vetë-kontrolli
Bushido mëson se burrat duhet të sillen sipas një standardi absolut moral, i cili e tejkalon logjikën. Çfarë është e drejtë është e drejtë dhe çfarë është e gabuar është e gabuar. Ndryshimi ndërmjet të mirës dhe të keqes dhe ndërmjet të drejtës dhe të gabuarës janë të dhëna, jo argumente që i nënshtrohen diskutimit dhe apo arsyetimit dhe një njeri duhet ta dijë dallimin. Së fundmi, është detyrimi i një burri për t’i mësuar fëmijëve të tij standardet morale nëpërmjet modelit të tij të sjelljes: Objektivi i parë i arsimimit të samurait ishte ndërtimi i Karakterit.
Pjesët e tjera më të hollësishme të maturisë, inteligjencës dhe dialektikës ishin më pak të rëndësishme. Vlerësohej superioriteti intelektual, por një samurai ishte në thelb një njeri i veprimit. Asnjë historian nuk do të argumentonte se Hideyoshi i personifikonte Tetë Virtytet e Bushido gjatë jetës së tij. Si shumë njerëz të tjerë të mëdhenj, gabime të thella paralelizohen me dhuratat e tij të larta. Megjithatë, duke zgjedhur dashurinë mbi konfrontimin dhe dashamirësinë mbi luftën, ai tregoi cilësitë e hijshme të burrërisë. Sot mësimet e tij do të ishin më të kohës.