Facebooku i lejon Qeveritë t’i mashtrojnë qytetarët e tyre

15

Me 2.8 miliardë përdorues, Facebook luan një rol dominant në diskursin politik të pothuajse çdo vendi në botë. Por algoritmet dhe tiparet e platformës mund të manipulohen për të shtrembëruar debatin politik. Hang u punësua nga Facebook në janar të vitit 2018 për të punuar në ekipin kushtuar rrënjosjes së lidhjeve të rreme. Ajo zbuloi se pjesa dërrmuese e angazhimit të rremë u shfaq në postime nga individë, biznese ose marka, por që po përdorej gjithashtu në ato që Facebook i quajti synime “civile” – pra politike

Facebook ka lejuar vazhdimisht udhëheqësit dhe politikanët botërorë të përdorin platformën e tij për të mashtruar publikun ose për të ngacmuar kundërshtarët, pavarësisht se janë paralajmëruar se janë duke vepruar gabim. Guardian ka bërë një dokumentim të gjerë të brendshëm që tregon se si Facebooku trajtoi më shumë se 30 raste në 25 vende të botës të sjelljes manipuluese politike që u zbuluan në mënyrë proaktive nga stafi i kompanisë. Hetimi tregon se si Facebook ka lejuar abuzime të mëdha me platformën e saj në vendet e varfra, të vogla dhe joperëndimore në mënyrë që t’i jepet përparësi adresimit të abuzimeve që tërheqin vëmendjen e medias ose prekin SHBA-në dhe vendet e tjera të pasura. Kompania veproi shpejt për të adresuar manipulimin politik që prek vendet si SHBA, Tajvani, Koreja e Jugut dhe Polonia, ndërsa trajtonte me ngadalësi ose aspak vendet si Afganistani, Iraku, Mongolia, Meksika dhe pjesën më të madhe të Amerikës Latine.

“Është bërë shumë dëm në Facebook që nuk po i përgjigjet sepse nuk konsiderohet si rrezik i PR-it të Facebookut”, tha Sophie Zhang, një ish-shkencëtare e të dhënave në Facebook e cila punonte brenda organizatës “integriteti” të kompanisë. “Kostoja nuk përballohet nga Facebook. Bartet nga bota e gjerë në tërësi”. Facebook u zotua të luftojë manipulimin politik pas zgjedhjeve amerikane në vitin 2016, kur agjentët rusë përdorën llogari jo-autentike të Facebookut për të mashtruar dhe përçarë votuesit amerikanë. Por kompania ka dështuar në mënyrë të përsëritur që të ndërmarrë veprime në kohë kur u paraqiten prova të manipulimit të shfrenuar dhe abuzimit të mjeteve të saj nga udhëheqësit politikë në të gjithë botën.

Facebooku e pushoi Zhangun për performancë të dobët në shtator të vitit 2020. Në ditën e saj të fundit, ajo publikoi një status lamtumire me 7800 fjalë duke përshkruar se si ajo kishte “gjetur përpjekje të shumta të qarta nga qeveritë e huaja për të abuzuar platformën tonë në shkallë të gjerë për të mashtruar qytetarinë e tyre” dhe duke laminuar kompaninë për dështimin e saj për të adresuar abuzimet. “E di që tani kam gjak në duar”, shkroi ajo. Lajmet për memon u raportuan për herë të parë në shtator nga BuzzFeed News. Me 2.8 miliardë përdorues, Facebook luan një rol dominant në diskursin politik të pothuajse çdo vendi në botë. Por algoritmet dhe tiparet e platformës mund të manipulohen për të shtrembëruar debatin politik. Hang u punësua nga Facebook në janar të vitit 2018 për të punuar në ekipin kushtuar rrënjosjes së lidhjeve të rreme. Ajo zbuloi se pjesa dërrmuese e angazhimit të rremë u shfaq në postime nga individë, biznese ose marka, por që po përdorej gjithashtu në ato që Facebook i quajti synime “civile” – pra politike.

Shembulli më flagrant ishte Juan Orlando Hernandez, presidenti i Hondurasit, i cili në gusht 2018 po merrte 90% të të gjithë angazhimit të rremë të njohur civil në vendin e vogël të Amerikës Qendrore. Në gusht 2018, Zhang zbuloi prova se stafi i Hernandez ishte i përfshirë drejtpërdrejt në fushatën për të rritur përmbajtjen në faqen e tij me qindra mijëra pëlqime të rreme. Një nga administratorët e Faqes zyrtare të Hernandezit në Facebook po administronte gjithashtu qindra faqe të tjera që ishin ngritur për t’u ngjarë profileve të përdoruesve. Kjo metodë e marrjes së fejesës së rreme, të cilën Zhang e quan “abuzim i faqes”, u bë e mundur nga një boshllëk në politikat e Facebookut. Kompania kërkon që llogaritë e përdoruesve të jenë autentike dhe i ndalon përdoruesit të kenë më shumë se një, por nuk ka rregulla të krahasueshme për faqet, të cilat mund të kryejnë shumë nga të njëjtat angazhime që mund të bëjnë llogaritë, duke përfshirë pëlqimin, shpërndarjen dhe komentimin.