Evropa e ka goditur Putinin aty ku i dhemb!

Evropa do të ishte shumë më pak e cenueshme ekonomikisht nëse nuk do të ishte aq e varur nga nafta dhe gazi rus. Por, pasi e ka bërë atë gabim, Europa tani po përpiqet të rregullojë gabimin. Ndalimi i naftës është një hap në drejtimin e duhur

Pas një muaji diskutimesh, 27 shtetet anëtare të Bashkimit Evropian kanë rënë dakord për një paketë të re sanksionesh për naftën ruse. Edhe pse sanksionet nuk do ta ndryshojnë rrjedhën e luftës në Ukrainë, ato rrisin koston për Vladimir Putin dhe demonstrojnë vendosmërinë e Evropës për ta ndëshkuar atë. Raundi i ri i sanksioneve që Brukseli njoftoi këtë javë do të ndalojë importet e naftës ruse nga deti, si dhe sigurimin për kompanitë e transportit që e transportojnë atë globalisht. Këto masa të kombinuara mund të ngushtojnë rëndë shitjet e naftës që ushqejnë makinën e luftës të Putin dhe ekonominë e Rusisë, por ato janë gjithashtu simbolika të rëndësishme politike. Rreth dy të tretat e importeve të naftës ruse të Evropës vijnë me cisterna. Sanksionet përjashtojnë importet e tubacioneve si një koncesion për vendet pa dalje në det- Hungarinë, si dhe Sllovakinë dhe Republikën Çeke – që nuk mund të zëvendësojnë lehtësisht naftën ruse. Gjermania dhe Polonia gjithashtu konsumojnë naftë ruse me tubacione, por janë zotuar të reduktojnë gradualisht importet këtë vit.

Kjo përbën një embargo efektive për 90% të importeve të naftës ruse deri në fund të vitit. Kritikët thonë se embargoja e naftës nuk do ta dëmtojë Rusinë aq shumë sa ndalimi i importeve të gazit natyror, pasi nafta e papërpunuar e saj mund të tregtohet në vende të tjera, dhe kjo është e vërtetë. Kina dhe India kanë blerë naftë ruse me një zbritje të madhe dhe kanë mbushur rezervat e tyre.

Advertisements

Por mos e nënvlerësoni ndikimin, veçanërisht kur kombinohet me ndalimin e sigurimit të anijeve që transportojnë naftë ruse. Evropa përbën rreth gjysmën e eksporteve të papërpunuara të Rusisë. Ndalimi i sigurimit për transportuesit do të pengojë më tej Rusinë nga ndryshimi i rrugës së eksporteve. Shqetësimet midis tregtarëve dhe transportuesve për rrezikun e sanksioneve tashmë kanë frenuar kërkesën për naftën ruse. Kjo është arsyeja pse çmimet e naftës së papërpunuar kanë lëvizur mbi 100 dollarë për fuçi që kur filloi lufta në Ukrainë dhe u mbyll të martën në 116 dollarë. Çmimet e larta të naftës pa dyshim do të dëmtojnë Perëndimin, por ndoshta jo aq sa sanksionet mund ta dëmtojnë Putin. Rusia eksportoi rreth 180 miliardë dollarë naftë vitin e kaluar, rreth tre herë më shumë se gazi. Të ardhurat vetëm nga Rosneft përbëjnë rreth një të pestën e buxhetit të Kremlinit. Me më pak blerës, kompanitë ruse nuk do të kenë zgjidhje tjetër veçse të pakësojnë prodhimin, gjë që mund të dëmtojë infrastrukturën e saj energjetike dhe të kufizojë prodhimin e ardhshëm.

Putin shpreson të reduktojë mbështetjen e Perëndimit për Ukrainën duke rritur kostot ekonomike të luftës. Sa më gjatë të zgjasë lufta, aq më gjatë do të qëndrojnë të larta çmimet e energjisë dhe ushqimeve.

Shpresa e tij është se, nëse dhimbja rritet mjaftueshëm, ndoshta Evropa dhe SHBA do të ndalojnë së ofruari mbështetje ushtarake për Ukrainën dhe do të kërkojnë një armëpushim në kushtet e tij territoriale. Udhëheqësit e Evropës Perëndimore duhet të shqetësohen për ndikimin që do të kishte një recesion ekonomik në mbështetjen për Ukrainën. Por sanksionet e naftës tregojnë se Evropa është e gatshme të bëjë disa sakrifica ekonomike për të ndihmuar Ukrainën dhe për të penguar agresionin e Kremlinit. Është gjithashtu e dukshme që Evropa vazhdoi me sanksionet e naftës pavarësisht lobimit nga SHBA-ja për një propozim alternativ tarifor. Administrata Biden është e shqetësuar për ndikimin e tërheqjes së naftës së papërpunuar ruse nga tregu botëror në çmimet e benzinës dhe zgjedhjet e nëntorit. Një nga misteret e shumta të kësaj Presidence është arsyeja pse Biden i është përgjigjur pushtimit të Ukrainës duke bërë presion për më shumë prodhim nafte kudo.

Evropa do të ishte shumë më pak e cenueshme ekonomikisht nëse nuk do të ishte aq e varur nga nafta dhe gazi rus. Por, pasi e ka bërë atë gabim, Europa tani po përpiqet të rregullojë gabimin. Ndalimi i naftës është një hap në drejtimin e duhur. (Wall Street Journal)