Shterimi emocional më shpesh prek njerëzit që punojnë në profesionet ndihmëse (si mjekët apo policët), por është gjithashtu tipike për ata që e gjejnë veten të shtrënguar midis një mijë angazhimeve të punës dhe familjes (gratë janë më të rrezikuara). Sinjalet? Reduktimi i produktivitetit, tendenca për të konsideruar njerëzit si objekte dhe ndjenjën e humbjes së kuptimit të biznesit të tyre
Sindromi Burnout: karakteristikat ‘Burnout’ ose “lodhja nga puna” është përgjigje për një stres të vazhdueshëm dhe kronik emocional, e karakterizuar nga lodhje fizike dhe emocionale, tendenca për të trajtuar njerëzit si objekte, ndjenja e humbjes së kuptimit të punës së tyre dhe produktivitetit të reduktuar. Në përgjithësi ndikon tek ata që janë të punësuar në profesionet ndihmëse, në emergjenca, në shoqëri si mjekë, infermierë, policë, zjarrfikës, punonjës socialë, kujdestarë, por mund të prekë edhe kategoritë e tjera të punëtorëve, në atë hiperaktiv, forcë pune të lidhur me hidhërim, nga një mijë angazhime ndërmjet punës dhe familjes.
Gratë do të ishin më të ekspozuara se burrat në rrezikun e lodhjes psiko-fizike. Motivimet Mund të ndodhë që të ndiheni bosh, duke pasur pak energji, motivim të ulët në punë, duke u ndjerë i shtypur nga angazhimet. Motivimet mund të jenë shumë: afate komplekse, probleme me kolegët e punës, faktorë të rinj të rëndë të stresit familjar. ‘Burnout’ profesional shkon përtej nevojës për një pushim të thjeshtë ose tërheqje familjare dhe ekspertët identifikojnë ‘burnout’ afatgjatë dhe të pazgjidhshëm si një problem të vërtetë shëndetësor që mund të bëhet një sëmundje kronike. Shkaqet më të zakonshme të lodhjes në punë Në punë ka një numër të stresorëve që mund të rezultojnë në ‘burnout’ dhe mund të jenë shkak i shpërthimeve të zemërimit ndaj kolegëve ose klientëve ose anëtarëve të familjes; humbja e oreksit dhe pasionit për gjërat që dikur i donim; pamundësia për të gjetur një motivim.
Këtu janë shkaqet më të zakonshme të lodhjes në punë:
– Softueri i ri, ndryshimet organizative, ndryshimi i detyrave
-Termat dhe afatet jorealiste
– Konflikte të shpeshta në caktimin e punëve ose ndërprerjeve
– Programet që ndryshojnë shpesh
– Për ata që bëjnë punë manuale, ekspozimi ndaj elementeve dhe heqja e ngarkesave të rënda
– Rritja e përgjegjësisë pa kompensimin e duhur
– Ndërveprime të vështira me kolegët ose klientët Shenjat që duhen vënë re.
Sipas Christina Maslach, profesoreshë e psikologjisë në Universitetin e Kalifornisë, Berkeley, e cila kreu një studim mbi ‘burnout’, shenjat e kësaj sëmundjeje janë:
- Ndjenja e tharjes emocionalisht, vuajtje nga përzierja, mosfunksionimi dhe kapërcimi i sëmundjeve të zakonshme si ftohjet
- Të ndjeheni të tjetërsuar nga kolegët dhe shefat, ndjesia e nënvlerësimit vazhdimisht
- Të ketë ndjesinë se nuk jeni në gjendje të jepni më të mirën Kur njerëzit fillojnë të kenë këtë lloj problemi në punë, mungesa, duke bërë gabime, duke u shpërqendruar nuk është e pazakontë. Ndonjëherë bëheni agresiv madje edhe me ata që shkojmë shumë mirë.Listat e voglaKur jeni të lodhur emocionalisht ju ndiheni të zhytur plotësisht dhe shpesh vazhdoni të shtyni (dhe ju qortoni veten për këtë). Thjesht fillimi për të bërë gjëra të vogla, pa vendosur synime të paarritshme, mund të ketë një ndikim të madh në mirëqenien tuaj personale. Studimet kanë treguar se vendosja dhe arritja e qëllimeve të vogla çon në rritjen e dopaminës në tru dhe progresi i vazhdueshëm mund të rrisë angazhimin e njerëzve për të punuar dhe lumturinë e tyre gjatë revistës së punës. Pra, si mund ta bëni këtë? Merrni hapa të vegjël. Sugjerimi është që të përpiloni një listë të detyrave, duke e ndarë secilin aktivitet në pjesë të vogla dhe duke kryer detyrat kontrolloni listën. Progresi (madje ngadalë) ju bën të ndiheni më mirë.
Merrni kohë për t’u rikuperuar
Ekspertët pajtohen se mbyllja është një mashtrim i shpejtë për të lehtësuar ‘burnout’. Idealja do të ishte të merrnim një ditë të tërë për të bërë atë që na pëlqen, duke shkuar në shtrat herët në mbrëmje për të pushuar një natë të tërë. Sidoqoftë, nuk është gjithmonë e mundur, veçanërisht kur hasni afate të rëndësishme ose nëse duhet të ndihmoni një të afërm të sëmurë. Megjithatë, është e rëndësishme për të marrë momente të vogla, madje vetëm një shëtitje apo pushim dreke pak më të gjatë. Është mirë të marrësh një pushim prej 5 minutash çdo 20, ndoshta në fund të çdo detyre të vogël.Bisedoni me dikë
Një antidot i efektshëm kundër ‘burnout’ është të bashkëveproni me të tjerët. “Ne kemi zbuluar se për shëndetin psiko-fizik dhe mirëqenien është shumë më mirë të kemi marrëdhënie me të tjerët sesa të jemi të izoluar. Të tjerët përfaqësojnë një burim të çmuar”, shpjegon Christina Maslach, një profesore e psikologjisë në Universitetin e Kalifornisë, Berkeley, në New York Times. Nëse në punë keni një koleg që ju i besoni shumë, mund të përpiqeni gjithashtu të diskutoni me të se si të merreni me problemet e punës.Një hobi larg punës
Kultivimi i një hobi jashtë punës, me të cilën mund të zmbrapsni stresin dhe përkohësisht të shkëputeni nga puna mund të jetë shumë i dobishëm dhe lehtëson stresin. Nuk duhet të jetë asgjë specifike, vetëm një aktivitet i thjeshtë fizik është i mjaftueshëm.‘Teleworking’
Nëse keni mundësi të punoni në distancë, kjo është një mënyrë e shkëlqyeshme për të zvogëluar stresin. Puna jashtë zyrës ju lejon të provoni biznesin tuaj në një hapësirë të qetë dhe të përfitoni nga kreativiteti. Një zgjidhje që gjithashtu mund t’ju lejojë të kaloni një kohë jashtë, edhe nëse nuk duhet të harrohet se mënyra më e mirë për të luftuar ‘burnout’ është të qëndroni në kontakt me të tjerët, kështu që ‘teleworking’ duhet të bëhet herë pas here.