Fillimi | Aktuale | Mësimi i matematikës, si në monizëm

Mësimi i matematikës, si në monizëm

Madhësia: Decrease font Enlarge font
image

Metodat e vjetra didaktike, ngarkesa e lëndës së matematikës teori, apo edhe mungesa e kuadrit të profesorëve matematicientë, si dhe paralelet e ngarkuara me nga 30 e më shumë nxënës në klasë, janë disa prej shkaqeve në të cilat profesionistët e fushës shohin arsyet për suksesin e dobët të nxënësve në matematikë. BZHA, sipas zëvendësdrejtoreshës Selmani, punon në identifikimin e shkaqeve, mirëpo nuk dihet se kur do të jenë gati rezultat e atij hulumtimi

Laura PAPRANIKU/KOHA

Shkup, 15 maj
- Tani e disa dekada, Matematika vazhdon të mbetet njëra prej sfidave më të rënda të sistemit arsimor në Maqedoni. Të gjitha analizat e nxjerrin atë si lëndën më të padëshirueshme nga ana e nxënësve edhe atë në të gjitha nivelet e shkollimit. Në përfundim të arsimit të mesëm, rrallë kush e zgjedhë matematikën si lëndë të maturës shtetërore, ose vetëm 15 për qind e tyre (sipas të dhënave për maturën e vitit të kaluar), ndërsa matematika është gjithashtu lënda ku nxënësit tregojnë nivelin më ulët të dijeve në bazë të suksesit të notave. Profesionistët e fushës, thonë se kjo nuk ka të bëjë aspak me inteligjencën e nxënësve, por me një sërë faktorësh të tjerë objektiv, e që kryesisht kanë të bëjnë me metodat e vjetruara didaktike si dhe programet e stërngarkuara të lëndës së matematikës. Janë edhe faktor tjerë të jashtëm, si mbingarkesa e paraleleve me numër të madh nxënësish në klasë apo edhe mungesa perspektive, e cila reflekton në mungesën e kuadrit adekuat, por që gjithsesi sipas matematicientëve, ndikojnë për të krijuar stereotipe negative dhe perceptime të gabueshme se “matematika është lëndë e vështirë për tu mësuar”. “Matematika duhet të pësojë një ndryshim rrënjësor. Ne ende vazhdojmë me tematika të sistemeve të vjetra shkollore, të ish-sistemit socialist i përqendruar në aspektin teorik”, pohon matematicienti Halil Snopçe. Lënda e matematikës, shpjegon më tej ai, meqë është e stërngarkuar në aspektin teorik nuk mundet të përvetësohet nga nxënësit - në masë të gjerë. Për këtë shkak, që në moshë të hershme krijohen boshllëqe të ndryshme, të cilat është vështirë të kompensohen sepse vijnë e thellohen çdo herë e më shumë me kalimin e kohës, tregon ai.

Inxhinierët dhe ekonomistët japin matematikë
Snopçe, profesor në Universitetin e Evropës Juglindore në Tetovë (UEJL) konsideron se shkollat publike kanë nevojë të reformojnë qasjen didaktike, në shembullin e shkollave private. “Duhet të ecet hapave të disa shkollave private, të cilat tentojnë ti japin me tepër karakterin pragmatik. Pra, duke shtuar peshën e aspektin praktik, matematika shumë lehtë mund t’ju shpjegohet nxënësve si lëndë aplikative, me shembuj të thjeshtë dhe konkret. Në këtë mënyrë do të arrijmë ta bëjmë matematikën një lëndë të perceptueshme nga të gjithë”, pohon Snopçe. Këtë mendim e ndan edhe Musa Zuka, këshilltar i lëndës së matematikës në Byrosë për Zhvillimin e Arsimit (BZHA). Problemi, thotë ai, qëndron tek interpretimi i lëndës, sipas praktikave dhe modeleve të vjetra që ofrojnë tekstet shkollore. “BZHA bën vazhdimisht plotësimin dhe ndryshimin e programeve të matematikës sipas metodave të reja, mirëpo kur vjen puna të hartohen libra në bazë të atyre programeve, kjo lihet në duart e njerëzve jo profesionit”, pohon ai. Përveç kësaj, Zuka vëren edhe mungesën e madhe të profesorëve me kualifikim adekuat. Në shkollën e mesme të ekonomisë në Shkup, për shembull, plotëson ai, nuk kemi profesor që ka kryer fakultetin e matematikës.
“Matematikë jep një profesor që ka diplomuar për ekonomi. Kemi edhe shumë shkolla të tjera, ku lëndën e matematikës e japin ose profesor me që ka kryer Fakultetin Pedagogjik ose të cilët janë diplomuar për inxhinieri, informatikë apo diçka tjetër”. Mirëpo, edhe në shkollat ku nuk mungojë profesorët me fakultet matematike, rezultatet janë të dobëta thuajse njësoj si të shkollave, për të cilat flet Zuka. Snopçe, i diplomuan për matematikë në FSHMN të Shkupit, në CV-në e tij numëron disa vite punë edhe në gjimnazin e Gostivarit. Sipas tij, është shumë rëndësishme që të mos harrojmë se në shkollat tona punohet me nga 30 e më tepër nxënës në një klasë. “Matematika është lëndë që kërkon punë interaktive dhe individuale. Në një klasë me 30 nxënës, arsimtari e ka të pamundur ti kontrollojë të gjithë nxënësit dhe të ushtrojë me ta metoda të mësimit interaktiv dhe të punojnë në mënyrë individuale me çdo nxënës. Për këtë arsye, është e pamundur që të priten edhe rezultate të lakmueshme në përvetësimin e njohurive nga lëndë e matematikës, nga një numri i madh i nxënësve në klasë”, sqaron ai.

Në kërkim të shkaqeve

Zëvendësdrejtoresha e BZHA-së, Ajshe Selmani, thotë se punohet në drejtim të identifikimit të arsyeve përse matematika është lënda më e padëshirueshme në Maqedoni.
“Është fakt se nxënësit tregojnë rezultate më të dobëta në lëndën e matematikës dhe se shumica e tyre nuk e zgjedhin këtë lëndë për provimin e maturës shtetërore, prandaj edhe po punojmë për të ndryshuar këtë gjendje”, thotë Selmani. Sipas saj, BZHA është duke bëtë një hulumtim për identifikimin e shkaqeve dhe paralelisht me këtë, për reformimin e lëndës së matematikës. “Në bashkëpunim me USAID-in realizojmë projektin ‘Matematika logjike’ në të gjitha shkollat, e që sipas informatave tona, është pritur mjaft mirë si nga mësimdhënësit ashtu edhe nga nxënësit”, thotë Selmani. Mirëpo, zëvendësdrejtoresha e BZHA-së nuk mund të thotë asgjë konkrete se kur do të jenë gati rezultatet e atij hulumtimi. Për provimin e maturës shtetërore, vitin e kaluar vetëm 2.956 nxënës, ose 16 për qind e numrit të përgjithshëm zgjodhën matematikën si lëndë të dytë të maturës shtetërore. Sivjet ka një tendencë rënie ende më të madhe, pasi rezultatet e viteve të kaluara kanë sugjestionuar nxënësit, që edhe ashtu nuk janë të sigurt në njohuritë nga kjo lëndë. Snopçe, i cila ka qenë personalisht edhe anëtar i Komisionit për përpilimin e testeve të matematikës për maturën shtetërore, për dy vitet e kaluara, është kritik edhe ndaj punës së këtij Komisioni. “Nuk është adekuate mënyra e përpilimit të pyetjeve si dhe e përzgjedhjes së tyre, pasi Komisioni nuk ka arritur të ndërtojë ende një metodologji të përpiktë për këtë punë”, pohon ai. Edhe pse mandati si anëtar i komisioni është katër vjeçar (2010-2014), sivjet Snopçe nuk u thirr të angazhohet në punën e Komisionin që ka përgatitur testet për maturën 2012. “Nuk jam interesuar të marrë vesh përse nuk më thirrën. Për mua nuk është asnjë problem. Dy vitet e kaluara dhashë kontributin tim dhe nuk më vjen aspak keq për punën që kam bërë. Tani, sigurisht nuk kanë më nevojë për nevojitem derisa nuk më thirrën”, shprehet me modesti Snopçe, profesor në UEJL, dikur student absolut i Universitetit të Shkupit.

Votoni këtë tekst
1.25

Subscribe to comments feed Komente (0 dërguar):

gjithsej: | shfaqen:

Dërgoni komentin comment

Shkruani kodin e fotos:

  • email Email mikut
  • print Verzioni print
  • Plain text Tekst i thjeshtë
Tjera ngaAktuale
Previous
image
Ndërkombëtarët kundër faljes së pjesërishme
Ambasadori britanik në Maqedoni, Çarls Garet, paradite në profilin e tij në rrjetin social Twitter ka shkruar: “për barazi para ligjit është e nevojshme 56...
image
Server. Zgjidhje për krizën janë zgjedhjet
Mendoj se çështja e zgjedhjeve në Maqedoni duhet  të kuptohet si zgjidhje e problemeve politike, dhe dalje nga kriza në të cilën gjendet vendi dhe...
image
Thaçi: Mund të përsëriten ngjarjet e “Lagjes së Trimave” në Kumanovë
Kryetari i PDSH-së, Menduh Thaçi në një intervistë për Al Jazeera Balkans vlerëson se mund që të përsëriten ngjarjet e 9 dhe 10 majit të...
image
Ivanov tërheq faljen për 22 politikanë
Presidenti Gjorge Ivanov e ka tërhequr faljen për të gjithë 22 eksponentët politik që i fali më 12 prill. Për pjesën tjetër në listën prej...
image
Shpërthen një furgon në hyrje të Tetovës /Foto/
Sot në hyrje të Tetovës rreth orës 13 në afërsi të Palma Trade, një makinë është përfshirë nga flakët. Furgoni për arsye të panjohura deri tani,...
image
Danielson: Marrëveshja e Përezhinës është mënyra më e mirë për dalje nga kriza
Marrëveshja e Përzhinës është me rëndësi të jashtëzakonshme dhe mbetet mënyra më e mirë për dalje të vendit nga kriza aktuale. Liderët politik duhet t'u...
image
86 kandidatë kaluan me sukses provimin e jurisprudencës
Ministri i Drejtësisë, Valdet Xhaferi, sot u ndau vërtetime 86 kandidatëve të cilët me sukses e kanë kaluar provimin e Jurisprudencës. Gjatë ndarjes së vërtetimeve, siç...
image
Menduh Thaçi realizoi takim me Kristian Danielson
Sot në zyrën e Bashkimit Evropian në Shkup, kryetari i Partisë Demokratike Shqiptare, Menduh Thaçi realizoi takim me Drejtorin e përgjithshëm të drejtorisë për zgjerim...
image
Ministri Kuçi në takim pune me drejtorin e SHA ELEM
Gjendja në sektorin elektro-energjetik dhe në kapacitetet prodhuese energjetike, si dhe investimet në to ishin temat për të cilat biseduan Ministri i Ekonomisë Driton Kuçi...
image
Takim i zëvendëskryeministrit Ademi me ambasadorin e, Ylber Hysa
Zëvendëskryeministri i Qeverisë së Republikës së Maqedonisë përgjegjës për Çështje Evropiane, Arbër Ademi realizoi takim me ambasadorin e Republikës së Kosovës në Republikën e Maqedonisë,...
image
Takimi Gruevski-Danielson
Kryetari i VMRO-DPMNE-së Nikolla Gruevski sot u takua me drejtorin e Drejtorisë për zgjerim në Komisionin Evropian, Kristian Danielson. Bashkëbiseduesit, siç informon Qendra për komunikime e...
image
Anulohet gjykimi i të akuzuarve për "Lagjen e trimave"
Procesi gjyqësor kundër të akuzuarve për terrorizëm për rastin "Lagjja e trimave" është anuluar, sepse gjykatësja që e udhëheq lëndën Verka Petkovska është në pushim...
image
Ahmeti u takua me drejtorin e Drejtorisë për Zgjerim pranë BE, Denielson
Kryetari i Bashkimit Demokratik për Integrim,  Ali Ahmeti ka realizuar sot një takim pune në selinë e Bashkimit Evropian në Shkup me Kristian Denielson, drejtor...
image
USHT për mjekësi ia kalon edhe UKM-së
Sipas të dhënave të Entit të Statistikave për numrin e të diplomuarve në 2015, Universiteti Shtetëror i Tetovës mban rekordin me diploma të mjekësisë. Nga 986 të diplomuar në USHT, 217 ose 22 për qind janë nga shkencat e mjekësisë. Në këtë pikë USHT ka lënë shumë prapa edhe Universitetin “Kirili dhe Metodi” të Shkupit, ku numri i të diplomuarve në mjekësi nuk kalon 5 përqindëshin. Pra, nga gjithsej 3417 të diplomuar në UKM, vetëm 176 janë në Fakultetin e Mjekësisë ...
image
Incident në Klinikën për radiologji për shkak të afatit të caktuar për “Termini im”
Në Qendrën klinike “Nënë Tereza”, në Klinikën për Radiologji, dje rreth orës 15:00 personi 46-vjeçar I.I. e ka ofenduar personelin, fizikisht ka sulmuar infermierin, ndërsa...
Next
Arkivi
first first Maj, 2016 first first
Di Ma Enj Pr Sht
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Arkivi sipas gazetareve
Tag
Ska asnjë tag