Fillimi | Aktuale | Mësimi i matematikës, si në monizëm

Mësimi i matematikës, si në monizëm

Madhësia: Decrease font Enlarge font
image

Metodat e vjetra didaktike, ngarkesa e lëndës së matematikës teori, apo edhe mungesa e kuadrit të profesorëve matematicientë, si dhe paralelet e ngarkuara me nga 30 e më shumë nxënës në klasë, janë disa prej shkaqeve në të cilat profesionistët e fushës shohin arsyet për suksesin e dobët të nxënësve në matematikë. BZHA, sipas zëvendësdrejtoreshës Selmani, punon në identifikimin e shkaqeve, mirëpo nuk dihet se kur do të jenë gati rezultat e atij hulumtimi

Laura PAPRANIKU/KOHA

Shkup, 15 maj
- Tani e disa dekada, Matematika vazhdon të mbetet njëra prej sfidave më të rënda të sistemit arsimor në Maqedoni. Të gjitha analizat e nxjerrin atë si lëndën më të padëshirueshme nga ana e nxënësve edhe atë në të gjitha nivelet e shkollimit. Në përfundim të arsimit të mesëm, rrallë kush e zgjedhë matematikën si lëndë të maturës shtetërore, ose vetëm 15 për qind e tyre (sipas të dhënave për maturën e vitit të kaluar), ndërsa matematika është gjithashtu lënda ku nxënësit tregojnë nivelin më ulët të dijeve në bazë të suksesit të notave. Profesionistët e fushës, thonë se kjo nuk ka të bëjë aspak me inteligjencën e nxënësve, por me një sërë faktorësh të tjerë objektiv, e që kryesisht kanë të bëjnë me metodat e vjetruara didaktike si dhe programet e stërngarkuara të lëndës së matematikës. Janë edhe faktor tjerë të jashtëm, si mbingarkesa e paraleleve me numër të madh nxënësish në klasë apo edhe mungesa perspektive, e cila reflekton në mungesën e kuadrit adekuat, por që gjithsesi sipas matematicientëve, ndikojnë për të krijuar stereotipe negative dhe perceptime të gabueshme se “matematika është lëndë e vështirë për tu mësuar”. “Matematika duhet të pësojë një ndryshim rrënjësor. Ne ende vazhdojmë me tematika të sistemeve të vjetra shkollore, të ish-sistemit socialist i përqendruar në aspektin teorik”, pohon matematicienti Halil Snopçe. Lënda e matematikës, shpjegon më tej ai, meqë është e stërngarkuar në aspektin teorik nuk mundet të përvetësohet nga nxënësit - në masë të gjerë. Për këtë shkak, që në moshë të hershme krijohen boshllëqe të ndryshme, të cilat është vështirë të kompensohen sepse vijnë e thellohen çdo herë e më shumë me kalimin e kohës, tregon ai.

Inxhinierët dhe ekonomistët japin matematikë
Snopçe, profesor në Universitetin e Evropës Juglindore në Tetovë (UEJL) konsideron se shkollat publike kanë nevojë të reformojnë qasjen didaktike, në shembullin e shkollave private. “Duhet të ecet hapave të disa shkollave private, të cilat tentojnë ti japin me tepër karakterin pragmatik. Pra, duke shtuar peshën e aspektin praktik, matematika shumë lehtë mund t’ju shpjegohet nxënësve si lëndë aplikative, me shembuj të thjeshtë dhe konkret. Në këtë mënyrë do të arrijmë ta bëjmë matematikën një lëndë të perceptueshme nga të gjithë”, pohon Snopçe. Këtë mendim e ndan edhe Musa Zuka, këshilltar i lëndës së matematikës në Byrosë për Zhvillimin e Arsimit (BZHA). Problemi, thotë ai, qëndron tek interpretimi i lëndës, sipas praktikave dhe modeleve të vjetra që ofrojnë tekstet shkollore. “BZHA bën vazhdimisht plotësimin dhe ndryshimin e programeve të matematikës sipas metodave të reja, mirëpo kur vjen puna të hartohen libra në bazë të atyre programeve, kjo lihet në duart e njerëzve jo profesionit”, pohon ai. Përveç kësaj, Zuka vëren edhe mungesën e madhe të profesorëve me kualifikim adekuat. Në shkollën e mesme të ekonomisë në Shkup, për shembull, plotëson ai, nuk kemi profesor që ka kryer fakultetin e matematikës.
“Matematikë jep një profesor që ka diplomuar për ekonomi. Kemi edhe shumë shkolla të tjera, ku lëndën e matematikës e japin ose profesor me që ka kryer Fakultetin Pedagogjik ose të cilët janë diplomuar për inxhinieri, informatikë apo diçka tjetër”. Mirëpo, edhe në shkollat ku nuk mungojë profesorët me fakultet matematike, rezultatet janë të dobëta thuajse njësoj si të shkollave, për të cilat flet Zuka. Snopçe, i diplomuan për matematikë në FSHMN të Shkupit, në CV-në e tij numëron disa vite punë edhe në gjimnazin e Gostivarit. Sipas tij, është shumë rëndësishme që të mos harrojmë se në shkollat tona punohet me nga 30 e më tepër nxënës në një klasë. “Matematika është lëndë që kërkon punë interaktive dhe individuale. Në një klasë me 30 nxënës, arsimtari e ka të pamundur ti kontrollojë të gjithë nxënësit dhe të ushtrojë me ta metoda të mësimit interaktiv dhe të punojnë në mënyrë individuale me çdo nxënës. Për këtë arsye, është e pamundur që të priten edhe rezultate të lakmueshme në përvetësimin e njohurive nga lëndë e matematikës, nga një numri i madh i nxënësve në klasë”, sqaron ai.

Në kërkim të shkaqeve

Zëvendësdrejtoresha e BZHA-së, Ajshe Selmani, thotë se punohet në drejtim të identifikimit të arsyeve përse matematika është lënda më e padëshirueshme në Maqedoni.
“Është fakt se nxënësit tregojnë rezultate më të dobëta në lëndën e matematikës dhe se shumica e tyre nuk e zgjedhin këtë lëndë për provimin e maturës shtetërore, prandaj edhe po punojmë për të ndryshuar këtë gjendje”, thotë Selmani. Sipas saj, BZHA është duke bëtë një hulumtim për identifikimin e shkaqeve dhe paralelisht me këtë, për reformimin e lëndës së matematikës. “Në bashkëpunim me USAID-in realizojmë projektin ‘Matematika logjike’ në të gjitha shkollat, e që sipas informatave tona, është pritur mjaft mirë si nga mësimdhënësit ashtu edhe nga nxënësit”, thotë Selmani. Mirëpo, zëvendësdrejtoresha e BZHA-së nuk mund të thotë asgjë konkrete se kur do të jenë gati rezultatet e atij hulumtimi. Për provimin e maturës shtetërore, vitin e kaluar vetëm 2.956 nxënës, ose 16 për qind e numrit të përgjithshëm zgjodhën matematikën si lëndë të dytë të maturës shtetërore. Sivjet ka një tendencë rënie ende më të madhe, pasi rezultatet e viteve të kaluara kanë sugjestionuar nxënësit, që edhe ashtu nuk janë të sigurt në njohuritë nga kjo lëndë. Snopçe, i cila ka qenë personalisht edhe anëtar i Komisionit për përpilimin e testeve të matematikës për maturën shtetërore, për dy vitet e kaluara, është kritik edhe ndaj punës së këtij Komisioni. “Nuk është adekuate mënyra e përpilimit të pyetjeve si dhe e përzgjedhjes së tyre, pasi Komisioni nuk ka arritur të ndërtojë ende një metodologji të përpiktë për këtë punë”, pohon ai. Edhe pse mandati si anëtar i komisioni është katër vjeçar (2010-2014), sivjet Snopçe nuk u thirr të angazhohet në punën e Komisionin që ka përgatitur testet për maturën 2012. “Nuk jam interesuar të marrë vesh përse nuk më thirrën. Për mua nuk është asnjë problem. Dy vitet e kaluara dhashë kontributin tim dhe nuk më vjen aspak keq për punën që kam bërë. Tani, sigurisht nuk kanë më nevojë për nevojitem derisa nuk më thirrën”, shprehet me modesti Snopçe, profesor në UEJL, dikur student absolut i Universitetit të Shkupit.

Votoni këtë tekst
1.25

Subscribe to comments feed Komente (0 dërguar):

gjithsej: | shfaqen:

Dërgoni komentin comment

Shkruani kodin e fotos:

  • email Email mikut
  • print Verzioni print
  • Plain text Tekst i thjeshtë
Tjera ngaAktuale
Previous
image
Maqedonia kampion në Evropë me ndotje
Maqedonia është renditur si vendi më i ndotur në kontinentin e Evropës. Nga gjithsej 37 vende Maqedonia në gjysmën e parë të vitit 2015 ka...
image
Pas 15 muajve bojkot kthehet opozita
Opozita e kryesuar nga LSDM-ja nesër kthehet në Parlament, në pajtueshmëri me Marrëveshjen e Përzhinos për zgjidhje të krizës politike. Deputetët e LSDM-së nuk morën...
image
Prokurori special, “patate e nxehtë”
Fatos RUSHITI Prokurori special duket të jetë “patate e nxehtë” për implementimin e Marrëveshjes politike të Pëzhinos. Edhe pse ka deklarime publike nga liderët partiakë,...
image
Njësia 6 të ketë 26 deputetë
  Edhe pse PDSH ende nuk ka një qëndrim të prerë kundër propozimit me një njësi zgjedhore, zyrtarë të kësaj partie thonë se nëse mbeten 6...
image
Polumbarët kërkojnë turistin turk në ujërat e Mavrovës
Ekipet speciale të polumbarëve nga e hëna në mëngjes kanë filluar kërkimin  në Liqenin e Mavrovës në përpjekje për ta gjetur shtetasin turk, i cili...
image
Gjinden alpinistët e humbur në Bistra
Golgota 24-orëshe e dy shkupjanëve të cilët humbën në malin Bistra mëngjesin e ditës së hënë përfundoi me epilog pozitiv. Të humburit i ka gjetur...
image
Serbia shkurton 30.000 vende pune
Serbia, deri në fund të vitit, në shërbimet publike do të duhet të ketë rreth 30.000 më pak të punësuar si rezultat i racionalizimit dyvjeçar,...
image
“Dinari i artë” i ISIS-it
Përmes një videoje të gjatë, militantët e Shtetit Islamik kanë prezantuar atë që mund të konsiderohet si arma më e fundit e propagandës së grupit...
image
Vrasje me armë zjarri në fshatin Lybesh
Një vrasje me armë zjarri ka ndodhur në fshatin Lybesh të Beratit, në orët e para të mëngjesit të ditës së hënë. Mësohet se viktima...
image
Evropa është bërë më pak strategjike dhe më shumë taktike
Kryeministri i Shqipërisë në një intervistë për gazetën italiane “Il Mattino” deklaron se Evropa ka humbur në egoizëm. Rama thekson se sot BE është më...
image
“Thellësisht të zhgënjyer” me dënimin e gazetarëve
Shtetet e Bashkuara thonë se janë “thellësisht të zhgënjyera” me vendimin e një gjykate në Egjipt, me të cilin dënohen me tri vjet burg, tre...
image
Jolevski dhe Bejli në stërvitjen ushtarake në Krivollak
Ministri Mbrojtjes, Zoran Jolevski i shoqëruar nga ambasadori amerikan, Xhes Bejli, shefi i SHM-së së ARM-së gjeneral-nënkolonel Metodia Veliçkovski dhe Komandanti i Komandës së bashkuar...
image
Hungaria kundërshton kritikat e Francës
Hungaria i ka kundërshtuar kritikat e ministrit të jashtëm francez, Laurent Fabius, për mënyrën se si Budapesti e menaxhon tranzicionin e mijëra imigrantëve në Gjermani...
image
Gjendet kashikarë në lumin e Porojit
Një bombe dore kashikarë pa ndezës është gjetur në shtratin e lumit të Porojit, në afërsi të punëtorisë automekanike në këtë fshat, njoftoi zëdhënësi i...
image
Nga qershori përmes Maqedonisë kanë kaluar 51.300 refugjatë
Edhe 1.032 shtetasve të huaj u janë lëshuar vërtetime për parashtrimin e kërkesave për njohjen e të drejtës së azilit, me çka numri i përgjithshëm...
Next
Arkivi
first first Gusht, 2015 first first
Di Ma Enj Pr Sht
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Arkivi sipas gazetareve
Tag
Ska asnjë tag